Op naar het noorden! - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van JeanelleInAzie - WaarBenJij.nu Op naar het noorden! - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van JeanelleInAzie - WaarBenJij.nu

Op naar het noorden!

Blijf op de hoogte en volg

26 Maart 2015 | Thailand, Ban Pa Kham

De eerste twee weken reizen zijn inmiddels verstreken en jeetje, wat een indrukken en avonturen heb ik al achter de rug!

9 t/m 11 maart: Dubai

Over het roerige begin van mijn trip hebben jullie alles kunnen lezen in mijn vorige verhaal ;-)

12 t/m 17 maart: Thailand, Bangkok

Na het bezoek aan de drijvende markten (zie mijn vorige verhaal) ontmoet ik Benthe en Wouter. Twee ontzettend gezellige mensen, waarmee ik menig Chang biertje op het altijd gezellig Khao San Road heb genuttigd. Omdat het zo gezellig is, besluit ik om nog een aantal dagen langer dan nodig in Bangkok te blijven. Samen met Benthe (en een ander meisje, Eline) ga ik naar Kanchanaburi, om daar een bezoek te brengen aan de Erawan watervallen en de Death Railway. Heerlijk om even weg te zijn van alle hectiek van Bangkok. De eerste echte natuur-ervaring is een feit!
Na nog een aantal erg gezellige avondjes (en bijbehorende "Chang overs"), massages en relaxte dagen in Bangkok is het tijd om afscheid te nemen van Benthe en Wouter en op weg te gaan naar het noorden van Thailand :-).

17 t/m 21 maart: Thailand, Chiang Mai

Vanuit Bangkok pak ik de nachttrein naar Chiang Mai. Om eerlijk te zijn ben ik best een beetje zenuwachtig voor mijn eerste (14 uur durende) nachtelijke treinreis alleen, maar dit blijkt nergens voor nodig! De reis verloopt heel relaxed en omdat ik mijn eigen bedje in de trein heb, kan ik onderweg ook gewoon lekker slapen :-). In het hostel in Chiang Mai raak ik aan de praat met Denise, we gaan 's avonds samen de stad in om lekker te eten bij een van de vele streetfood tentjes (Had ik al gezegd dat Thais eten echt verrukkelijk is?!). Voor de volgende dag hebben Denise en ik een tourtje naar een olifanten rescue park geboekt. Ik het busje onderweg naar het park loop ik ineens Sam (zie vorig verhaal) tegen het lijf! Wij hebben de eerste dagen in Bangkok samen doorgebracht. Het is zo leuk om haar weer tegen te komen! Met zijn drieën gaan we dus naar het olifanten park, waar mishandelde olifanten worden opgevangen. Wij mogen deze prachtige dieren wassen en eten geven. Echt heel erg leuk om te doen en natuurlijk ook wel een beetje een "must do" als je in Thailand bent ;-).
De volgende dag huren Denise en ik een fiets en verkennen we Chiang Mai lekker op eigen houtje! Wat super leuk is, omdat we nu echt het "echte leven" van Chiang Mai te zien krijgen. Zo rijden we bijvoorbeeld langs een schooltje, waar alle Thaise kindjes dol enthousiast zijn als ze ons zien en heel graag met ons willen spelen en op de foto willen. Geen geposeerde toestanden, maar lekker puur natuur!
'S avonds brengen we nog even een bezoek aan de bekende avondmarkt van Chiang Mai, maar gaan we vroeg naar bed om ons klaar te maken voor een nieuwe bestemming: Pai!

21 maart t/m ???? (2020 misschien?): Thailand, Pai

In de loop van de ochtend vertrekken Denise en ik richting Pai. In het busje zit nog een ander meisje, Jessica. Jessica blijkt ook Nederlands (Echt, het stikt van de Nederlanders, je komt er niet onderuit..) en besluit gezellig met ons mee te reizen in Pai. Pai is geweldig, echt een hippie dorpje met een ontzettende laid back sfeer (Sam, ik denk dat jij hier stiekem geboren bent). Ik geniet van elk moment. De rit ernaartoe (ondanks het bizarre rijgedrag van eigenlijk alle Aziatische mensen), het backpackerscultuurtje en natuurlijk de prachtige natuur! De eerste twee nachten slapen we in het circus school hostel, waar je ook daadwerkelijk kunt leren voor circusartiest. We slapen in kleine bamboe hutjes en 's avonds is er een kampvuur, waarbij uiteraard weer lekkere Chang biertjes worden gedronken. (Ik ben inmiddels ervaren bier drinker geworden!) Zoals het een echte hippie/backpacker betaamd, huren we scooters om de omgeving te verkennen. En wat is dat heerlijk! Natuurlijk zijn de bezienswaardigheden in de omgeving mooi, maar de rit ernaartoe op de scooter vind ik nog het meest geweldig. Echt te gek! Anyways, na twee dagen slapen tussen de circusartiesten en slapen op een houten plank (klein minpuntje..) besluiten we om even verder te kijken of er nog meer leuke slaapplekken te vinden zijn. We komen aan bij een prachtig soort van resort met schattige huisjes, voorzien van een eigen badkamer, airco én hangmat. De keuze is snel gemaakt, voor 5 euro per persoon per nacht slapen we in deze weelde van luxe. Doen dus! We zijn trouwens nog steeds met z'n drieën en dat is erg gezellig!

En daar lig ik nu dus, in de hangmat, met op de achtergrond het geluid van de rivier, de vogeltjes en af en toe een verdwaalde hippie. Schiet mij maar lek, wat een leven! De afgelopen dagen hebben we gevuld met scooteren, chillen en heeeerlijk eten. Ik ben heel benieuwd naar de volgende avonturen, maar voor nu vooral even genieten van het niets doen.

Lieve mensen, ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden om mijn verhalen te lezen. Wordt weer vervolgd..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Pa Kham

Actief sinds 26 Maart 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 1541

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 31 December 2015

Zuidoost-Azië

26 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: